Viimeinkin blogiseni saat  kirjoituksia ja valokuvia , joita monet ovat jo kyselleet.

Varasimme Kirstin kanssa matkan  Bratislavaan varmaankin jo loppu keväästä ,matkanjärjestäjä Milliamilta. Mietin vain miten saan roudattua laivaan kaksi metallihäkkiä, viikon vaatteet, Tuulin tarvikkeet eli näyttelyrepun, jossa on Tuulille viikoksi ruoat ja näyttelytarvikkeet, sekä tietys Tuulin.

Sanoin Kirstille, että voi kun ne tulisivat hakemaan Helsingistä. Kirsi laittoikin Milliamille sähköpostia ja sieltä tulikin tieto, että tulevat hakemaan Helsingistä. Olimme Norjan näyttelystä tulossa Tiinan ja Peten kanssa, kun Kirsti soitti. "Hypin" onnesta autossa. Tiina kysyi"mikäs sinulle nyt tuli?"  Minun ei tarvitsekaan roudata tavaroita laivaan, Milliam tulee hakemaan Helsingistä.  Aika mennä hurahti nopeasti ja niin olikin lähtöpäivä edessä. Olin vielä maanantain töissä ja tiistai-aamuna oli lähtö. Heräsin yöllä klo 1.45 ja lähdimme hyvissä ajoin hakemaan Kirstiä ja podengo-Villeä Jokelasta. Milliam oli hyvissä ajoin satamassa ja niin lastasimme häkit , koirat ja tavarat autoon. Laivamatka kesti kaksi tuntia Tallinnaan.

Heti kun pääsimme bussiin, meikäläinen kävi nukkumaan, Kirsti oli ottanut valokuvan.

Välillä pysähdyttiin  syömään, kahville, koiria pissattamaan ja kakattamaan. Menimme Viron, Latvian, Liettuan kautta Puolaan, jossa yövyimme. Aamulla varhain jatkoimme matkaa, ajoimme vähän matkaa Tsekin puolella ja siitä kohti Bratislavaa. Otin aika monet unet matkalla, joten matka ei tuntunut niin pitkältä, myös Tuuli oli tosi kiltistikoko matkan ajan.

Keskiviikko-iltana saavuimme Bratislavaan. Kävimme Kirstin kanssa syömässä, käytimme Tuulin ja Villen lenkillä. Sen jälkeen iltapesulla ja ajoissa nukkumaan. Seuraavana aamuna aamupala klo 6.00 ja bussi lähti  ajoissa Maailman voittaja näyttelyyn.

Pääsimme ajoissa näyttelypaikalle, ja kessujen kehä olikin tunnin myöhässä. Villestä tuli Maailman Voittaja 2009 ja sai SERTIN  sekä CACIBIN.  Hieno tulos Ville

Tuuli esiintyi kauniisti, tuomari sanoikin "Show dog". Tuuli voitti luokkansa ja sai SERTIN, (joka vastasi kolmea Slovakian sertiä) PN -kehässä Tuuli tuli toiseksi ja sai VARACACIBIN. Maailman Voittaja tittelin tavoittelussa jäimme hopeasijalle, mutta hyvin meni Tuuli Tuppurainen Nessi tuli luokassaan toiseksi  ja PN 3. Lila tuli luokassaan toiseksi. Hienosti "suomitytöt "pärjäsivät.

Eilan ja Pekan Kessupoika Baron sijoitus oli sama kuin Tuulilla. Eli jännitystä vielä riitti, tuleeko Tuulista ja Barosta Slovakian valioita.

Seuraava aamu oli kiireisempi kuin edellinen. Aamupala klo 6 ja bussissa piti olla klo 6.15. Oli vuorossa circuit näyttely. Meillä oli Tuulin kanssa pitkä aika odottaa kehää, vettä satoi eikä edellisen päivän + 26 asteen lämmöstä ollut tietoakaan. Onneksi Eilalla ja Pekalla oli teltta mukana, jonka suojassa sain lämmitellä. Kiitos Eila ja Pekka. Kahvia ei saanut ennen puolta päivää, sekin oli todella vahvaa. Mutta Ahti kävi keittämässä meille kunnon kahvit, Kiitos Ahdille.

Kun kehä alkoi, Tuulla ei ollut edellisen päivän fiiliksestä mitään jäljellä. Olisi nuuhkinut mieluummin maata, sinne olikin pudonnut makupaloja ,joita viskelin kehän ulkopuolelle. Mutta Tuuli voitti luokkansa sai sertin, joten Tuuli saavutti Slovakian muotovalion arvon alle 2 v.Hienosti meni Tuppurainen. PN - kehässä Tuuli sijoittui kolmanneksi, Nessin ja Lilan jälkeen. Baro voitti luokkansa ja sai sertin, joten Barosta tuli myös Slovakian muotovalio. Onnittelut  Eila ja Pekka.

Ville sai myös sertin, joten Ville saavutti myös Slovakian muotovalion arvoan. Onneksi olkoon Ville ja Kirsti.

Meille jäi kaksi päivää aikaa tutustua Bratislavaan. Lauantaina menimme Maailman voittaja näyttelypaikalle ja vahvistimme Tuulin ja Villen muotovalion arvot. Tuntui ihmeelliseltä, kun alle 2 v. on valio. Samalla kiertelimme myyntikojuja, mitään ei pitänyt ostaa. Mutta kas, kummaa sieltä löytyi kessu ja podengo koruja. Niitähän me sitten ostimme, kun niitä on niin harvoin tarjolla

Samassa hotellissa asui Tuulin veli (asuu Venäjällä).

Eswood Pure Moussen omistaja ei puhunut englantia, mutta Kirsti toimi tulkkina. Pure Mousse (en ole varma, mikä on kutsumanimi. Olisiko ollut FINN?) oli Tuulin kanssa saman tyyppinen, turkikas. Mutta tällä hetkellä ei ollut pohjavillaa. Pure Mousse tuli Maailman Voittaja näyttelyssä ,luokassaan toiseksi.

Oli mukava tutustua kessuihmisiin, joiden kanssa on kirjoitellut Facebookissakin:)

Kiitos Kirstille ja Villelle matkaseurasta, kyllä me jonnekin päin taas lähdetään.

Kuvia Bratislavasta

Mirja

Kirsti

Tuulin ja Villen kanssa (paikalla myös kaksi kessuihmistä:)